Od 15 września do 6 października br. na blisko 350-metrowym odcinku trójmiejskiej obwodnicy w ciągu S6, między węzłami Gdańsk Kowale i Gdańsk Południe, wprowadzony będzie przekrój 2+1. W ramach budowy Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej (OMT) na wysokości węzła Gdańsk Południe poszerzony będzie S6 do przekroju trzypasowego (2x3).
Harmonogram zmian
Prace na Obwodnicy Trójmiasta
Roboty, które przeprowadzone są obecnie na Obwodnicy Trójmiasta, to kolejny etap budowy OMT. Na odcinku S6 w obrębie węzła Gdańsk Południe prace zrealizowane będą jak wyjaśnia przedstawiciel GDDKiA pod ruchem. W czasie trzech tygodni dostosowany zostanie dotychczasowy przekrój (2x2) do nowego układu z trzema pasami w obu kierunkach.
W związku z postępem prac na węźle Gdańsk Południe tam również zmieniona zostanie organizacja ruchu.
Prace między Żukowem i węzłem Gdańsk Południe
Między Żukowem i węzłem Gdańsk Południe cały czas prowadzone są intensywne prace na trasie głównej. Ponadto kontynuowane są prace na węźle Żukowo na połączeniu obu odcinków OMT. W tym miejscu obowiązuje tymczasowa organizacja ruchu. Kontynuujemy roboty na samym węźle Żukowo, głównie w kierunku Lnisk, gdzie DK7 połączy się z obwodnicą Żukowa. W obszarze węzła Lublewo Gdańskie kończone są obiekty inżynierskie i układana masa bitumiczna. W najbliższych tygodniach uruchomiona zostanie w docelowym kształcie droga wojewódzka nr 221, gdzie obecnie funkcjonuje bajpas.
Trwają prace na odcinku leśnym, w miejscu, gdzie znajduje się estakada nad Radunią oraz Miejsce Obsługi Podróżnych (MOP) Widlino. Na MOP-ie trwają prace bitumiczne oraz roboty wykończeniowe przy węzłach sanitarnych.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej
32-kilometrowa Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej połączy Południową Obwodnicę Gdańska i drogę ekspresową S6, przejmując ruch z mocno obciążonej, istniejącej Obwodnicy Trójmiasta. Ponadto na przebudowanym węźle Gdańsk Południe można będzie zjechać w kierunku autostrady A1, co zapewni kierowcom skomunikowanie z centralną i południową częścią kraju.
Z kolei obwodnica Żukowa wyprowadzi ruch tranzytowy z tego miasta. Rozpoczyna się w miejscowości Glincz od ronda na skrzyżowaniu z DK20, przetnie S7 na węźle Żukowo i włączy się poprzez rondo w Lniskach do obecnej DK7.
Jeszcze pod koniec 2024 r. budowa S7 Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej otrzymała wsparcie ze środków UE z Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko (FEnIKS).
Wartość całej inwestycji to blisko 2,9 mld zł, a dofinansowanie z UE wynosi nieco ponad 1 mld zł.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz