1. Opracowywanie planu ochrony ludności i obrony cywilnej Miasta i Gminy Sztum.
2. Organizacja formacji obronnych na terenie gminy.
3. Nadzór nad realizacją zadań ochrony ludności i obrony cywilnej przez podmioty ochrony ludności i obrony cywilnej.
4. Ewidencjonowanie podmiotów i zasobów ochrony ludności na obszarze gminy.
5. Wnioskowanie w imieniu Burmistrza do Starosty o wydanie kart mobilizacyjnych obrony cywilnej dla podmiotów ochrony ludności.
6. Nadzór nad gminnymi zasobami ochrony ludności oraz infrastrukturą niezbędną do realizacji zadań ochrony ludności i obrony cywilnej oraz zaopatrzenia w wodę.
7. Wyznaczanie, zawieranie porozumień i wydawanie decyzji o uznaniu za podmiot ochrony ludności.
8. Opracowywanie wkładu do wojewódzkiego planu ewakuacji w zakresie obszaru gminy.
StPr/25/0374
data rozpoczęcia pracy od 01.11.2025
wynagrodzenie od od 6 600 PLN