Rozbudowa polskich portów to kolejna wielka, ponadpolityczna szansa, którą powinniśmy wykorzystać
Jaki potencjał tkwi w polskich portach? Olbrzymi! Świadczą o tym ich wyniki z lat rządów Prawo i Sprawiedliwość – gospodarce morskiej z okazji 104. rocznicy zaślubin Polski z morzem poświęcił swój wpis w mediach społecznościowych wiceprezes PiS, były premier Mateusz Morawiecki.
Przeładunki w polskich portach wzrosły w 2022 r. o niemal 18 proc., do najwyższej w historii wielkości 133 mln ton. Rok wcześniej w polskich portach przeładowano 113 mln ton towarów.
Morawiecki przedstawił tabelę, opisującą dynamikę wzrostu przeładunków w polskich portach w ciągu pięciu lat 2017-2022.
Przeładunki w polskich portach morskich 2017-2022© facebook.com/MorawieckiPL
Gdańsk to drugi co do wielkości port na Bałtyku
Według danych resortu infrastruktury łączna wartość inwestycji w polskich portach morskich to 10 mld zł. W podziale na porty, wartość inwestycji w Gdańsku i Gdyni to około 3,13 mld w każdym z nich. Port Szczecin-Świnoujście za inwestycje zapłacił około 3,8 mld zł.
Rozbudowa polskich portów to kolejna wielka, ponadpolityczna szansa, którą powinniśmy wykorzystać! - podsumował Mateusz Morawiecki.
Terminal LNG w Świnoujściu notuje wzrosty
Wiceprezes zarządu Morskich Portów Szczecin i Świnoujście Daniel Stachiewicz poinformował, że w 2022 roku w tych portach przeładowano łącznie 36,8 mln ton towarów. To oznacza wzrost o 10,8 proc. w stosunku do poprzedniego roku.
Do terminala LNG zawinęło w sumie 58 gazowców, o 23 więcej niż w 2021 roku. Przetransportowały one 4,4 mln ton gazu, czyli ponad 6 mld m³ po regazyfikacji. To o 54,6 proc. więcej niż w 2021 roku.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz