Firma Newag doniosła o osiągnięciu imponującego sukcesu w nocy z 19 na 20 października, kiedy to lokomotywa Griffin E4MSUa-001 osiągnęła prędkość aż 240 km/h podczas testów przeprowadzonych na Centralnej Magistrali Kolejowej. To wyjątkowe osiągnięcie, które podkreśla zaawansowanie polskiej technologii kolejowej.
Newag, będąc dumnym producentem, wyprodukował do tej pory dwie równie szybkie lokomotywy, a trzecia jest obecnie w trakcie produkcji. Griffin E4MSUa-001 został stworzony specjalnie dla PKP Intercity, a umowa zakłada zakup aż 15 takich lokomotyw o wartości około 388 mln złotych. Po uzyskaniu wymaganych certyfikatów, Griffin będzie mógł operować nie tylko na terenie Polski, ale także w krajach takich jak Niemcy, Austria, Czechy, Słowacja i Węgry.
Należy zwrócić uwagę na innowacyjne rozwiązania zastosowane przy projektowaniu Griffin E4MSUa-001. Lokomotywa ta została zaprojektowana przez polskich inżynierów w Nowym Sączu. Co szczególnie istotne, pojazd ten został wyprodukowany z wykorzystaniem nowoczesnych lekkich materiałów, co sprawiło, że jego masa wynosi zaledwie 89 ton, znacznie mniej niż standardowe lokomotywy dwuosiowe.
Niewątpliwie Griffin E4MSUa-001 wyróżnia się zaawansowanym systemem sterowania, hamulcami pneumatycznymi i elektrodynamicznymi oraz wysoką jakością wykonania. Sukcesy tej polskiej firmy nie ograniczają się tylko do kraju, ponieważ Newag planuje realizować zamówienia również dla innych krajów, w tym Niemiec, Austrii, Węgier, Czech i Słowacji. To znaczy, że polska firma ma ambicje odegrać aktywną rolę w europejskim przemyśle kolejowym i utrzymać swoją pozycję w tej konkurencyjnej branży.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz