Baltic Hub T3 będzie wyjątkowym obiektem i eden z najnowocześniejszych tego typu w Europie, zaplanowany jeszcze przez poprzedni rząd z myślą o zwiększeniu przeładunków w gdańskim porcie.
Właśnie powstało tu blisko 40 hektarów nowego lądu.
T3 Baltic Hub jest budowany przez konsorcjum firm Budimex i Deme Dredging.
Prace budowlane zaczęły się tu w październiku 2022 roku. Obecnie Obiekt osiągnął 40 procentowy poziom zaawansowania budowy. Obecnie prowadzone są głównie prace kafarowe i żelbetowe. Rozpoczęto także wbijanie stalowych brusów na południowej ścianie terminala.
Będzie tu pracowało ponad 20 zautomatyzowanych suwnic i 20 dźwigów portowych.
Budowa Baltic Hub T3 to m.in. budowa nabrzeża głębokowodnego o łącznej długości 717 m, głębokości 18 m oraz placu o powierzchni 36 ha. Po ukończeniu inwestycji możliwości przeładunkowe terminala zwiększą się z obecnych 3 do 4,5 mln TEU rocznie co oznacza, że będzie to jeden z największych tego typu obiektów w Europie, zdolny obsługiwać największe statki na świecie. Jednostka TEU (ang. Twenty feet Equivalent Unit) – to podstawowa jednostka stosowana w transporcie kontenerowym, odpowiadająca wymiarom kontenera o wymiarach 20×8×8,5 stopy (6,10×2,44×2,59 metra lub ok. 39 m3) – czyli parametrom tzw. kontenera dwudziestostopowego, który jest najczęściej używanym typem.
To będzie zautomatyzowany terminal przeładunkowy na Bałtyku
Terminal kontenerowy T3 ma być półautomatyczny, a cały proces sterowania i zarządzania obiektem będzie realizowany z oddalonego od niego budynku. Zakres prac teletechnicznych w tej inwestycji jest do tej pory niespotykany w Polsce.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz